Walter Castor
A Walter Castor csehszlovák gyártmányú héthengeres, léghűtéses csillagmotor volt, amelyet az 1920-as évek végén fejlesztettek ki a Walter motorgyárban. Kilenchengeres változata a Walter Super Castor.
Jellemzői
A 117 kW (240 LE) teljesítményű héthengeres csillagmotort 1929-ben tervezték a Walter motorgyárban. 1933-ban jelent meg a javított, növelt teljesítményű 191 kW-os (260 LE) változata, a Castor II. 1934-ben egy még erősebb 206 kW-os (280 LE) változat, a Castor III is megjelent. A Castor II-nek létezett reduktoros változata is, a Castor IIR.
1937–1938-ban létrehozták a kilenchengeres változatát, a Super Castor motort. Ez fordulatszám-csökkentő reduktort kapott, valamint automatikus keverék- és töltőnyomás szabályozással látták el.
A léghűtéses benzinmotor kenési rendszere szárazkarteres megoldású, a kenőolaj-ellátást két fogaskerekes olajszivattyú biztosítja. A felhasznált kenőolaj a motor legalsó részén gyűlik össze, ahonnan egy további olajszivattyú egy szűrőn keresztül juttatja vissza a kenőolajat az olajtartályba. A két részből összeépített motorblokk és a hengerek acélból, a hengerfej és a dugattyúk hőkezelt alumíniumból készült. A motor hengerenként két szeleppel rendelkezik. A szelepvezérlés hagyományos (alul vezérelt, felül szelepelt). A szelepeket emelőrudak működtették szelephimbán keresztül. A duplatorkú Zenith 60 D.C.J. porlasztót a motorblokk hátsó részén helyezték el. A keverék a porlasztóból a motorblokk hátsó részében kialakított kamrába jut, amelyből egy ventilátor a keveréket a levegővel egyenletesen elkeverve a szívócsövekbe juttatja. A gyújtásról két Bosch G.F.7 vagy Scintilla G.N.7 mágneses gyújtó gondoskodik.
Változatok
Castor – 117 kW-os[1] (240 LE) alapváltozat
Castor II – 194 kW-os[2] (260 LE) növelt teljesítményű változat
Castor IIR – A Castor II reduktoros változata, teljesítménye 206 kW (280 LE)
Castor III – 206 kW-os (280 LE) változat.
Alkalmazása
Walter Castor csillagmotor Aero A–35-ös utasszállító repülőgépbe építve
Aero A–35
Aero A–304 (Super Castor)
Airspeed Envoy
Breda Ba.25
Dornier Do K
Fizir F1V
Hopfner HV–6/28
Letov Š–28
Rogozarski AZR
Savoia-Marchetti S.71
Műszaki adatok (Castor alapváltozat)
Hengerek száma: 7
Kompresszióviszony: 6:1
Furat: 135 mm
Löket: 170 mm
Tömeg: 248 kg
Névleges teljesítmény: 240 LE
Maximális teljesítmény: 260 LE (1850 1/perc fordulatszámnál)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.